KURTARAN İMAN
KURTARAN İMAN
ROMALILAR 10:9-10
İsa’nın Rab olduğunu ağzınla açıkça söyler ve Tanrı’nın O’nu ölümden dirilttiğine yürekten iman edersen, kurtulacaksın. Çünkü insan yürekten iman ederek aklanır, imanını ağzıyla açıklayarak kurtulur.
Önce Mesih’in beden aldığı gerçeğini, Beytlehem’deki bir ahırdaki bebeğin görkemin ve yaşamın Rab’bi olduğunu ve Yeni Antlaşma’daki Mesih İsa’nın, Eski Antlaşma’daki Rab (Yahve) olduğunu kabul etmelisin. İkinci olarak, kapsadığı her şeyle O’nun diriliş gerçeğini kabul etmelisin. Tanrı, Mesih’i, kurtuluşumuz için gerekli olan işin tamamlandığının ve Tanrı’nın bu işten hoşnut kaldığının bir kanıtı olarak ölümden diriltti. Buna yürekten inanmak demek zihin, duygu ve irade gücüyle inanmak demektir. Böylece Mesih İsa’nın Rab olduğunu ağzınla açıkça söyler ve Tanrı’nın O’nu ölümden dirilttiğine yürekten iman edersin.
Bu, Rab İsa Mesih’in işinin ve Kişiliğinin kişisel olarak kabul edilişidir. Bu da kurtaran imandır. O halde ortaya atılacak soru da şudur: “Birisi Mesih İsa’yı Rab değil, yalnızca Kurtarıcı olarak kabul ederse kurtulabilir mi?”
“Mesih İsa’yı Kurtarıcım olarak kabul edeceğim, ancak O’nu her şeyin Rab’bi olarak yüceltmek istemiyorum.” Bu kurtaran iman değildir!
Bir başka soru da; Mesih İsa’yı kurtuluş koşulu olarak Rab diye kabul edenler şu soruyla karşılaşırlar: “Mesih nereye kadar Rab olarak kabul edilmelidir?” İnsanın yürekten iman etmekle aklanması. Bu yalnızca zihinsel bir kabul olmayıp tüm iç varlığımızla yapılan samimi bir onaylamadır. Bir kimse bunu yaptığı anda aklanır. Sonra da imanını ağzıyla açıklamakla kurtulur. Bu, iman edenin aldığı kurtuluşu başkalarının önünde açıklamasıyla olur. Açıkça söyleme kurtuluşun bir koşulu değil, ancak olmuş olan şeyin dışa vurulan bir ifadesidir:
“Eğer İsa Mesih’e inanıyorsanız, O’nun lehinde konuşmalısınız.”
Eğer birisi bir şeye gerçekten inanırsa, onu başkalarıyla paylaşmak ister. Dolayısıyla birisi gerçekten yeniden doğmuşsa bu gizli tutulmayacak kadar harika bir şeydir. Mesih’i ağzıyla açıklar. Kutsal Kitap, kurtulan birinin kurtulduğunu herkesin önünde açıkça söyleyeceğini öğretir. Bu ikisi beraber gider.
Kelly şöyle der: “Eğer ağzımızla Mesih’in Rab olduğunu söylemiyorsak, kurtuluştan da söz edemeyiz. Rabbimizin söylediği gibi, İman edip vaftiz olan kurtulacaktır.” Aklandığında inanan bir yürek ve kurtuluşu açıkça söyleyen bir ağız iki ayrı şey değil, aynı şeyin iki ayrı yüzüdür.
Beden alma önce gelir, İsa Rab’dir. Sonra diriliş gelir, Tanrı O’nu ölümden diriltti. 10. ayetteki vurgu bir günahkarın kurtuluşundaki olayların sıralamasındadır. Önce inanır sonra kurtuluşunu herkesin önünde açıkça söyleriz.